دفتر توسعه مدیریت و تحقیقات
در تاریخ: ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
مهراب بهنام
سمت : مدیر دفتر توسعه مدیریت و تحقیقات
تلفن : ۳۸۴۳۵۱۵۲
نمابر:
آدرس ایمیل:
عناوین وظایف و مسئولیتها:
- مطالعه و بررسی فرایندهای انجام کار در حوزه شغل مورد تصدی و ارائه پیشنهادات لازم در جهت توسعه و غني سازي شغل و بهبود فرایندها تعريف و اندازهگيري شاخصهای عملکردی، تحليل و عارضهيابي وضع موجود و تدوين برنامههاي بهبود در راستای ارتقاء بهرهوري و سایر شاخص های عملکردی
- شناسایی و فراهم کردن بستر مناسب برای استقرار نظامهاي مديريت كيفيت و نظامهاي نوين مديريتي با همکاری سایر واحدهای ذیربط
- تهيه و تنظيم طرح هاي اجرايي مناسب براساس استانداردهاي مربوط بمنظور اجراي نظام استقرار تجهيزات و استفاده بهينه از جا و مکان و امکانات و تجهيزات اداري
- فراهم کردن بستر مناسب برای استقرار نظام پذيرش ، بررسي و بهره گیری از پيشنهادها
- تکمیل بسته های ساماندهی برون سپاری برای فعالیت های اولویت دار
- اجرای برنامه های تحول نظیر طرح تکریم ارباب رجوع و...
- اجرای فعالیت هایی با رویکرد دانش محور، نظام مدیریت یادگیری از تجارب، انجمن های خبرگی و ...
- تدوین مکانیزم استخراج دانش افراد در شرف خروج از سازمان و بازنگری فرایندها و روش های اجرایی مرتبط
- تکمیل چرخه ثبت، صحه گذاری و جاری سازی دانش خبرگان در شرکت
- شناسايي و تعيين نقاط قوت وضعف روشهاي موجود براساس اطلاعات مربوط به تجزيه و تحليل شغل به منظور اصلاح و بهبود روشها و فراينده ها
- مهندسي مجدد فرايندها و روشهاي انجام كار بمنظور تهيه اطلاعات لازم و بهبود آنها
- همكاري با کارشناسان تشکيلات در باز مهندسي ساختار سازماني
- مصاحبه و يا مشاهده کار شاغلين بمنظور تهيه گزارش و اطلاعات دقيق و بموقع از روشها و فرايندهاي انجام کار
- تهيه و تنظيم دستورالعمل و آئين نامه هاي اجرايي و نظام نامه هاي مورد+ نياز براساس دستور مافوق و نيازهاي سازماني و تغييرات و تحولات تکنولوژي يا فناوري و تجربيات و دانش فرد به منظور بهبود روشها و فرايندها
- بررسي صلاحيت مشاوران و مجريان طرح هاي اصلاح و بهبود فرايندها و روشهاي شرکت براساس اطلاعات و سوابق مجريان بمنظور ارائه گزارش به مقام مافوق براي انتخاب مشاور ذيصلاح
- تهیه و تنظیم گزارش های تحلیلی دوره ای و مستمر از وضعیت پیشرفت برنامه ها، منابع دردسترس و... جهت حصول اطمینان نسبت به تطابق فعالیت های انجام شده با اهداف و برنامه ها
- تهيه گزارشهای تحليلي ادواري از روند اجراي برنامه های تحول اداري
- تحقیقات:
- تهیه و تنظیم و اجرای برنامه تحقیقات با استفاده از گروههای تحقیقاتی بر اساس دستورالعملهای صادره
- همكاري با واحدها بمنظور تعريف طرحهاي تحقيقاتي مورد نياز آنها و يا تبديل موضوعات مورد نظر آنها به طرحهاي تحقيقاتي
- تدوین برنامه های رشد و ارتقاء فرهنگ پژوهش و تحقیق در واحدهای مختلف شرکت جهت افزایش بهره وری
- نیاز سنجی و امکان سنجی پروژه های تحقیقاتی و تدوین برنامه تحقیقاتی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شرکت
- برگزاری منظم جلسات کمیته تحقیقات، بررسي پروپوزالهاي تحقيقاتي دریافتی در كميتهو انجام پیگیری های لازم جهت اجرایی شدن مصوبات کمیته
- انجام اقدامات لازم در زمینه ی گردآوری اطلاعات لازم در زمینه ی تحقیقات مشابه در سطح جهانی به منظور استفاده از نتایج و پرهیز از انجام موارد تکراری
- شناسایی ظرفیت های تحقیقاتی موجود در استان و شرکت
- دريافت پيشنهاد پروژه براساس عناوين اولويتهاي تحقيقاتي از محقق جهت طرح در كميته تحقيقات
- کاربردی کردن پروژه های تحقیقاتی و استفاده از نتایج آن در عملیات بهره وری شرکت
- بررسي طرح اوليه اخذ شده از مشاوران و مؤسسات تحقيقاتي و اظهار نظر در خصوص آنها
- انجام تحقیق و پژوهش در زمینه مشکلات مدیریت سیستم و بهره وری
- نظارت بر اجرای پروژه های تحقیقاتی ارائه شده از سوی دفتر تحقیقات، توسعه فن آوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور
- شناسايي و تعيين صلاحيت مؤسسات و مشاورين واجد شرايط بمنظور انجام مطالعه و تحقيقات در زمينههاي مورد نظر شركت
- کنترل فعالیت های انجام شده در سطح شرکت به گونه ای که بتوان تشخیص داد که کارهای انجام شده در زمینه های مختلف با استانداردهای موجود مطابقت دارد یا خیر ؟
- نظارت و کنترل در نگهداری استانداردهای جمع آوری شده در زمینه های مختلف با نظر مقام مافوق